tisdag 5 mars 2013

Skjutsat kommunalråd till kungen och bästa konstgräset på kusten

Idag har jag varit en upptagen man, massa mail, massa telefon och så var jag chaufför åt kommunalrådet och hans fru då de skulle hoppa på den Kungliga bussen i Oskarshamn för vidare resa längs Mönsterås kommuns kust.

Jag har även kollat läget i Blomstermåla IKs källare där ungdomslagen duschar och byter om. Tanken är att duschrummet skall renoveras då det var 40-50år sedan och verkligen är dags nu. Mycket rör och mycket olika tidigare lösningar gör det till ett härligt pussel mot budgeten.

Avslutade sedan dagen vid den nyanlagda konstgräsplanen i Mönsterås som fått mycket bra kritik. Så pass bra att Kalmar FF och Oskarshamns AIK (två av länets bästa lag alltså) valde att idag spela sin träningsmatch just i Mönsterås på grund av att det är den bästa planen i länet. Känns skönt i hjärtat på mig då det var min absolut första uppgift att styra upp; se till att vi fick anlägga planen med svart granulat. Alla andra nya planer har nämligen grönt granulat plus en "pad" under mattan och granulaten, vilket gör planen hårdare än en plan utan pad och bara granulat. Det gröna ska vara miljövänligare (men är fortfarande gummi) och är dyrare per ton (därav pad) medan det svarta är malda bildäck och billigare per ton. Vid anläggningen av konstgräsplanen i Mönsterås letade jag fram ett svart granulat som är så pass renat att det klarar skallkraven för känslig mark. Och detta gör att planen i Mönsterås är mjukast i länet under denna hårda vinter (mjukare än de uppvärmda till och med). Kul var det också att många kom och tittade på matchen, men det var i och för sig gratis inträde...

Så i natt somnar jag gott. I morgon och på torsdag väntar jämställdhetsutbildning i Kalmar igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar