torsdag 7 mars 2013

Solskensutbildning i jämställdhet

Är nu i Kalmar på andra dagen av tredagarsutbildnigen för Hållbar Jämställdhet. Denna är inte vigd till att bli andledare/processtödjare som jag redan är/blivit/gått. Utan för Politiker och avdelnings/förvaltningschefer. Jag sitter nämligen på den unika positionen att jag är med i alla led mot min styrande nämnd. Men tyvärr innebär detta inte att jag är chef, jag är bara konsulent trots att arbetsuppgifterna i många fall gränar eller är i det närmaste som en förvaltningschef. Som idag då.
Detta är dock inget jag ser negativt på utan en möjlighet till förbättring, precis som Hållbar jämställdhetsintegrering. Små steg mot en bättre fritid.

Små steg mot en bättre fysik kanske jag tar ikväll om ork finnes efter utbildningen. Men nu under lunchen ska jag njuta av en riktigt god espresso från Kahls kaffe i Kalmar (min favorit), medan jag tittar ut över ett fantastiskt vackert och sologt Kalmarsund och Öland.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar