söndag 17 mars 2013

Söndagsfilm "Att bygga upp..."

Verkar som att söndagsfilmer är the shit just nu för mig, fast etiketten säger fortfarande lördagsfilm. Får väl se om jag lyckas hålla mig till lördagsfilm framöver eller om detta är ett tecken på att bygga om och bygga upp. Jag har ändrats en hel del sedan födelsen av lördagsfilm; Egon har fötts, familjen har flyttat till Småland och nu har familjen fått sitt första egna hus. Idag har jag rivit tapeter, lister, hyllor, strömuttag och brytare i ett tre av rummen i huset; två sovrum och köket. De ska tapetseras och i köket ska även taket målas av Harryssons kommande vecka. Vi bygger upp vårt hus.

I "lördagsfilmen" så får vi åter igen höra Chris Akriggs resa om sitt återuppbyggande av sitt cyklande, och hur hans olycka och återuppbyggnaden efter fick honom att se ett nytt perspektiv av cyklingen. Det spelar ingen roll vilken typ av cykel, cykelstil eller var det cyklas. Bara han får cykla, det är det han älskar:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar