måndag 13 april 2009

Endurospår

Så underbart!
Regnet öste ned när jag vaknade idag. Nilsson skulle bjuda på endurotur. Först var jag inte alls inspirerad på att åka ut. Speciellt inte när jag hörde att de andra redan hade ställt in. Men sen sa Mattias de gyllende orden; Endurospår, Regementet.
Då väcktes jag ur den gråa morgonen. På med regnjackan och fullt ställ upp till regementet. De första partiet var lite isigt och snöigt. Men när man kom in i skogen så började magin komma. Leran och vattnet skvätte till en början rätt ordentligt. Sedan blev spåren hårdare och hårdare, men framförallt mer uppkörda...
... Sen kom det. Flytet. Vi bara skvätte fram och lade lätt ned i varenda dosering. Så underbart skitigt och roligt.
Bästa passet hittills i år. Jag gick från slö och orkeslös till glad och full av energi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar