lördag 24 oktober 2009

Crossreslutat

Foto: Henrik Öijer Fler bilder dyker upp på cxcupen.se i morgon.

Nu ligger resultaten uppe på Lite Components Prestige Cross. Jag blev 8a idag, 3 minuter och 52 sekunder efter vinnaren Darvell. Känner mig ganska nöjd men hade varit än mer nöjd om jag hängt med längre i täten. Jag var lite väl feg och släppte in andra, som inte kunde köra i kurvorna visade det sig senare. Men men det är en erfarenhet jag tar med mig till nästa tävling.

Och om Mattias Karlsson försöker tränga sig på innern en gång till så kommer dörren att vara stängd. Han tog mig på innern i andra kurvan efter starten idag och jag tänkte; äsch jag är snäll och släpper in killen. Det var nog där det gick snett och jag fortsatte vara snäll.

När startstressen lagt sig så hamnade jag tillsammans med Fredrik Svärm och vi körde ganska jämt hela loppet. Jag snabbt i sanden och allt annat tekniskt. Några gånger sprang jag tex. in i honom efter trappan. Fredrik körde i sin tur starkt på rakorna. Framför oss hade vi Jesper Dahlström som kom allt närmare flera gånger. Men vi kom aldrig riktigt ikapp honom.

På näst sista varvet var jag bra nära på att komma ikapp då jag gjorde en hård stöt efter droppet och in i sanden. Sedan höll jag farten. Tyvärr såg ju Jeppe detta och ökade ut i sista minuten. Fredrik kom ikapp igen och sista varvet blev riktigt tufft då Fredrik tänkte köra av mig från rullen. Efter sanden gasade han på ordentligt, och det med all rätt då allt efter sanden och in till sista kurvan in i mål var där jag tappade jämt.

Jag bet i för om jag hade gett honom minsta lilla lucka så hade han tagit spurten. Skulle vi komma in tillsammans i sista kurvan var jag ganska säker på att jag skulle ta det. Men nu blev det inte något av ovanstående. Fredrik laddade på så friskt att han kavlade av tuben bak i tredje sista kurvan. Så jag rullade enkelt i mål som 8a.

Nu är det snart fest uppe på lugnet med järngänget i Falun. 38 personer mer eller mindre dyker upp. En perfekt uppladdning inför nästa helg. Då är det huvudstaden som bjuder på cross och jag tänkte vässa armbågarna och ladda hårt överallt. Det är såååå skoj med Cross!

4 kommentarer:

  1. Hörde jag rätt när speakern kallade dina "fina" strumpor för "bögstrumpor" ;-)

    SvaraRadera
  2. Tackar för en trevlig tävling och fin kamp .
    /Fredrik Svärm

    SvaraRadera
  3. Bra kört Oscar!
    Lycka till i Stockholm.Ses på Cypern

    SvaraRadera
  4. Anonym: Jag vet faktiskt inte om han sa just "bögstrumpor"... Men Fina är de i alla fall.

    Fredrik: Så lite så, nästa helg kör vi väl hårt igen?

    Anonym #2(Jonas): Tackar! Vi syns, kanske till och med i Blomstermåla.

    SvaraRadera