måndag 4 maj 2009

Gäääsp

NU är jag klar för dagen på jobbet. Sista lektionen avklarad plus lite brännboll ute. Det i kombination med köttkorv, rotmos och bönor till lunch har gjort mig sömnig.

Snart går eleverna ut på sommarlov och helgens sommarväder har gjort dem skoltrötta. Men lärarna stessar på för att få allt att gå ihop. Vilket är lite konstigt, borde de inte tänkt på saker som Hjärt och Lung Räddning innan höstterminen drog igång. Istället för att stressa till någon utbildning nu när eleverna går ut och har massor med annat för sig?

Gissa vem som får ta på sig att ordna HLR trots avsaknad av utbildning i ämnet, jo jag. Men det är lungt som allt annat som dumpas på mig. Jag fixar biffen. Nu börjar jag dock mer och mer våga hoppas på en heltidsanställning på Lugnets Äventyr...

Nä nu ska jag sluta dagdrömma och leta rätt på en plastdocka för att få de sista timmarna att rulla lättare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar