fredag 15 maj 2009

Pollen eller sjuk?


Just nu har jag svårt att skilja på om jag är sjuk eller inte har fått i ordning på min pollenkänslighet ännu. Tänkte köra minst 4timmars distans idag, men jag kom bara 1.30 innan all energi hade tömts ur min kropp.

Så med rinnande näsa, ögon och ett sprängande huvud gav jag mig hemåt igen. Två timmar fick jag ihop. Inte mycket att lägga i träningsboken. Men nu har jag i alla fall fått tid över att besöka apoteket och förhoppningsvis fått tag på en nässprej som fungerar. Eller så är det så att jag är förkyld. Har ju trots allt fått ihop 36övertidstimmar denna månad (På Lugnets Äventyr kör vi bryt den 15e). Så chansen till kasst immunförsvar är stor.

Jag ska i alla fall sova på saken och åka med grabbarna ut klockan 9 från posten imorgon. Sedan får vi se om jag stannar i Grycksbo för att plåga lite träningstävling eller om jag kör lugnt med Davva som gör premiär på cykeln efter sin hjärtoperation.

En sak som är säker är i alla fall att våren är gräslig men ack så vacker:


En skylt som uppenbarar sig på Långa Lugnets WC-bana. Strax efter kan man faktiskt klämma knät och mycket mer där till i det långa partiet med krossad sten.


Vildsvinen har varit ute lite här och där, men än har varken jag eller någon annan cyklist sett dem. Vilket säkert är bäst för oss.



Jepp! De nya kläderna för i år har kommit från en av mina grymma sponsorer. Jonas på Kalas i Sverige är en hejare på att leverera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar