onsdag 20 maj 2009

3 timmar start-stop distans

Idag har jag fått mycket gjort fast mest har jag startat och stoppat. Dagen började med att jag försov mig 45minuter så att jag blev en halvtimme sen till Lugnet där Micke Salomonsson väntade på mig. Vi skulle köra den blivande XCSM-banan och se på lite förlängningslösningar åt arrangerande Bancykelklubben.

Om jag får säga det själv så blev det grymt med tanke på förutsättningarna om hur stora delar av banan måste gå. Nu ska jag bara lura ut Jens eller någon annan som har en GPS för att få den nedritad. Men vänta nu... Jag är ju inte med och arrangerar, fast det är klart jag gillar att fixa.

Efter lite runtvirrande åkte jag ned till Vibes för att stoppa lite och prata med Anders Lind och Magnus Darvell. Sedan åkte jag vidare till Cykel & Fjäll för att låna lite tryckluft till mina Michelindäck. Efter det stoppet åkte jag vidare till Mattias Nilsson där jag tog en kopp kaffe medan vi väntade på Darvell som skulle ansluta till oss för en liten tur ut mot Källslätten.

Vi hittade många fina svepande Endurostigar. De är verkligen bäst nu, när de är "nykörda" och något sånär grunda och släta. Jag var tyvärr tvungen att vända hemåt efter ett tag då det vankades jobb. Men jag hade lätt kunnat vara ute i ytterligare 3 timmar, vädret var fantastisk och jag var pigg.

Nu på kvällen efter jobbet är jag dock trött. Men på ett skönt sätt. Min ängel överraskade mig med finmiddag med underbar lasagne och rött vin; Black Granit ett Shiraz-vin. Lite ovanligt för att vara på en vardag så jag undrade varför. Det är tydligen helg i morgon. Men sånt har jag ju inte koll på, och jobba ska jag också.
Middagen var i alla fall super bra och nu ska jag slappa lite till här i soffan med några sista slurkar vin till. Mysigt gott.

Nilsson var 2a upp på Kunterberget.

Darvell var 3a uppför Kunterberget...

Underbar middag

2 kommentarer:

  1. Tackar!
    Det är sådana kommentarer som gör mig än bättre och mer villigare att blogga mera.

    SvaraRadera