torsdag 7 maj 2009

Vilken dag

Som ni ser i inlägget nedan så startade min dag ganska optimalt. Hur orkar man plocka med sig en 15 nyckel eller skiftnyckel ut på stan? Eller ja, personen eller personerna som tog hjulet hade ganska säkert planerat sitt dåd. Jäkla idioter, låt andras saker vara!

Bra start. Det var bara att knata upp till Lugnets Äventyr där jag egentligen skulle varit vid halv 8, och det för att jag skulle kunna plocka i ordning det jag och Anders Högosta skulle ha med oss till Varpan. Nu blev det jäkligt stressigt att få in allt i bilen. Och som grädde på moset så gick larmet när vi skulle åka. Containern var inte riktigt stängd. Typiskt.

Personalen skulle vara vid Varpan vid halv 9 och nu rann tiden iväg vid larmfelsökningen. Och när vi väl kommit iväg för att hämta klättringsutrustning på brandstationen så kom vi på att vi glömt GPS:erna. Så det var bara att åka tillbaka efter besöket på brandstationen. Och då började personalen komma fram till Varpan.

Så jag och Anders som skulle varit där innan kom nu sist av alla. Typiskt. Men personalen var glad och vi fick till en bra utbildning för dem där vid vår natursköna gård. Efter att vi bjudit den glada personalen på lunch så satte jag, Anders, Adam Steen och Martin Flink igång med att resa tält... Eller kåta.

Vilket var lättare sagt än gjort. Det regnade så tältduken blev blöt och tung. Men vi fick upp allt efter mycket om och slit. Dessutom så lurade vi upp Adam 6m upp i luften, och Adam är höjdrädd. Det var kul.

Efter jobbet var slut, vid kvart i 7. Så fångade jag Anders "Limpen" Lind på Vibes innan han gick hem. Och så fick jag en slutgiltig behandling av ryggen. I måndags fick vi bara till ett "knak" och det på kotan som var sned. Men nu knakade det i hela ryggen och musklerna fick sig en välbehövlig uppmjukning. Jag gick där ifrån som en ny människa. Bra slut på en hektisk dag.

Och än är den inte slut. Nu har jag firat dagen med en tunna glass och snart ska jag meka på 42/28 på XTR-partiet. Samt få på ett par riktigt täta och fina UST-däck från Michelin. Det ska gå snabbt och säkert i helgen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar