fredag 22 maj 2009

På Gång


Ja jag vet inte hur jag ska förklara detta egentligen. Jag har inte tränat bra och jag har inte vilat bra. Ändå presterar jag en 19 sekunder bättre tid uppför serpentinerna brevid hoppbackarna. Det är bara att tacka och ta emot.

Träningen som jag har bedrivit under den senaste månaden har varit allt annat än strukturerad och kvalitativ. Eller ja de få pass (ca 1ggr/veckan) som jag tagit i på så har jag faktiskt tagit i. Men det har inte varit mer än så. Resten av passen har varit lama rullpass eller korta distanspass. Och som jag skrev tidigare; månadens veckor har haft ett snitt på ca 9.30 i träning/tävlingstid.

Vilan där emellan har varit jobb. I många fall ståendes, gåendes och springandes. En hel del stress har det blivit också för att få ihop två jobb samtidigt.

Det verkar ju ge en positiv effekt på min prestation. Och det känns som att jag är På Gång nu när mina pollenbesvär har släppt också. Billingen är nära och jag hoppas på bra uppladdning. Något annat som är än närmre; Jobbet. Snart ska jag dit igen för att hålla öppet i vårt RaceRoom. Och som Adam Steen säger; Har ni inte något vettigt för er? Kom upp och testa på! Jag kan ge er en super-special Segway-tur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar