tisdag 12 maj 2009

Nattäventyr

Maria och jag ute på tur, hon vill bara inte vara med på bild.

När jag har mycket att tänka på så pratar jag i sömnen. I natt satte jag mig snabbt upp i sängen och klappade händerna, mummlade något osammanhängande för att sedan lägga mig ned med ett leende. Det var säkert en bra dröm.

Det är mycket i början av veckorna för mig, men efter morgondagen lättar det förhoppningsvis. På torsdag planerar jag att nöta lite stig några timmar och på fredag får det bli lite spurter med blandade intervaller. Jag toppar det hela med träningstävling plus distans på lördag och sedan distans med stigrekning för både XC-SM och Lugnets MTB på söndag.

Mycket cykling i slutet av veckan alltså, men så har det blivit lite cykling nu i början av veckan också. Igår var jag ute med min älskling som jag nu har smittat rejält med stigcyklingsabstinens. Hoppas hon kommer igång ordetligt så att vi kan åka ut på längre turer snart. Igår var vi bara ute i 1,30 och det var lite för kallt. Idag har jag varit ute och hjälpt Lars-Åke Östlin i en timme med dragningen av SM-banan. Den blir nog fin. Men det har blivit mycket rullning och lite intensitet.

Förresten. Fan va grymt med Gotland i Rosa! Där satt den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar