onsdag 25 november 2009

Nu har jag trillat dit igen

I inlägget innan så skrev jag ju om veligheten till att träna. Men jag fick motivation från ett roligt samtal och bestämde mig för att göra premiär på testcykeln. 4x4 tänkte jag testa på, lite sådär för att stressa på kroppen rejält första passet efter vilan. Kanske inte så klokt, men det gav mersmak... och blodsmak.

Första intervallen trippade jag runt på 380-390 monarkwatt och slängde upp pulsen ett slag från mitt uppmätta max på cykel; 188 och snittpuls på 175. Efter den intervallen hade jag vila i 10 minuter, då jag blev lite stum...

Nästa intervall lade jag mig lite lägre på 360-370 monarkwatt och fick både lägre max och snitt. 183 och 172 löd domen. Sen orkade jag bara köra en likadan till innan det fick vara. Det blev alltså en 3x4 till att börja med. Helt ok med ovana ben.

I morgon tänkte jag börja med min tillvänjningsperiod genom att ge mig ut och trippa långt och länge. Om jag överlever kvällen, känner mig lite svag och svajig nämligen. Men det kan ju vara träningschocken också. Den som lever får se. Men jag har i alla fall fastnat i träningsträsket igen.

1 kommentar: