lördag 28 november 2009

Lätt mörbultad


Ligger i perfekt rodelläge i soffan nu, helt slut. Det blev sent på jobbet även igår, eller snarare idag. Och när jag kom i säng fick jag lika orolig sömn som i förrgår som bonus. Måste vara för att jag spänner mig på jobbet och att det blir så sent.

Hur som helst så väckte Maria mig idag vid 8 för att jag sagt att jag skulle vara med på Hockeyn vid 9. Det var inte lätt att gå upp måste jag säga. Men efter att Maria sparkat på mig i en kvart så gav jag mig. Fick knappt i mig någon frukost heller och så hittade jag inte min hockeyhjälm. Det fick bli min gamla vita Giro hjälm.

Trots detta kom jag inte upp till Lugnets uterink så sent, näst sist bara. Sedan blev det lite bambi i en kvart tills jag hittade tekniken. Den kom oväntat snabbt och bättre än tidigare år. Måste varit all långfärdsskridskoåkning och självklart i kombination med hockey, som gjort nervsystemet lite vassare. GMP baby, GMP (vill ni veta mer om GMP?)

Det blev en hel del tuffa drabbningar på isen och pulsen skenade iväg många gånger. Men jag var lite fast i min sömndvala, så nästa gång ska jag gå mer på rött.

Efter hockeyn åkte jag ned till Vibes för att tänja och få massage, passade också på att ge benen och magen en genomgång innan. Den svåraste övningen var massagen av baksida lår, då höll jag på att somna. Det är så skönt att vibrera loss spänningarna i musklerna. Men idag blev resultatet lite jobbigare att handskas med. Jag är så slapp och har så dålig muskelkontroll att jag går in i saker. Senast gick jag in i handtaget till toaletten och smällde till underarmen riktigt ordentligt. Blir nog ett fint blåmärke där.

Dagens Träning:
Tid: 1.20 h
Medelpuls: 158
Maxpuls: 188

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar