måndag 2 november 2009

Något på G


Idag vaknade jag klockan 10... För att det ska ge något för er så kanske jag ska säga att jag lade mig i sängen som sällskap till Maria vid 21 igår. Hon skulle sova tidigt då hon skulle upp tidigt. Så lade mig där bredvid så hon inte skulle vara ensam. Jag somnade nog 5 minuter efter det. Alltså så har jag sovit ganska länge. Men det var inte så hårt i Örebro. Så något är fel.

Dessutom vaknade jag i natt av att min vänstervrist värkte något så in i bomben. Maria gav mig en Ipren då hon var uppe för att jag hade pratat i sömnen. Något är definitivt fel. Men vad?

Lördagens tävling i Stockholm var lite av en besvikelse. Ryggen är tillbaka och spökar, men jag har nu upptäckt vad som är det onda. Min sadel har vikt sig så att jag sitter snett. När jag var på Vibes och fick ryggen knäckt av Ulf sist så var hela mitt bäcken snett. Den sneda sadeln kan nog vara förklaringen till varför bäckenet är snett och i sin tur; varför några kotor i bröstryggen ligger dåligt. De sneda kotorna gör i sin tur att ryggmusklerna, eller ja; M. Gluteus och M. Trapezius, jobbar lite extra och blir stela. Vilket i sin tur gör att vid stor fysisk belastning på benen (typ cykling) så blir också rygg och rumpmuskulaturen extra belastade och "låser" sig. Vilket i sin tur gör att allt skiter sig, som det gjorde i lördags.

Den väldigt stötiga och tröga banan gjorde att ryggen fick mycket stryk av underlaget. Banans tröghet gjorde även att benen fick jobba konstant. Kaka på kaka för min sneda rygg blev en ren pina. Och jag rasade snabbt genom fältet. Men det blev aldrig så illa att jag var tvungen att bryta. För lite kul var det. Sanden och backen var de enda ställena där jag kunde släppa lös min snabbhet. Det och mina roliga fighter med Pontus "Pumpen" Johansson och Steve Slättmyr var anledningen till att jag genomled hela tävlingen. Banan var lite väl kort så jag blev varvad med ca 1/3 kvar till mitt sista varv. Darvell var riktigt jäkla snabb.

Nu ska jag nog luncha lite sedan slipa lite mer på mitt upplägg för 2010, ett upplägg som jag ännu håller hemligt då jag inte fått över 20 kommentarer vid "Dagens Tränings-inlägget" ännu. När ni lämnat 20 kommentarer (klicka HÄR för att lämna kommentar) så ger jag er all information ni vill ha.

1 kommentar:

  1. Va roligt att jag kunde ge dig en fight, händer inte så ofta!

    SvaraRadera