tisdag 9 februari 2010

Att köra huvudet i snön

This is the shit.

Idag har jag en ledig dag från planerat jobb, även att det kommer att bli lite självständigt jobb, så är det ändå ledigt. Så i går natt passade jag på att slå av alarmet helt för första gången sedan flera månader tillbaka innan jag somnade in bredvid Jenny. Och som jag har sovit i natt har jag inte sovit på länge. Jag måste somnat oerhört snabbt och sedan sov jag stenhårt tills klockan var 11. Jag märkte inte ens att Tessan kom in i lägenheten efter hon hade jobbat natt.

När jag vaknade såg jag ett sms från Mr Öijer som undrade om jag ville ut och plåga mig i Högbo med honom. Det lät som en väldigt bra idé tyckte jag. För jag hade en liten tanke om att köra distans idag men i och med att jag vaknade så sent så passade backintervaller bättre... Trodde jag.

Klockan 12 var jag där och väntade in Henrik och kvart över dundrade vi igång med första intervallen. Det gick ganska snabbt för att vara på vinterhojen, men både kroppen och huvudet var inte riktigt med på noterna. Benen gick inte riktigt på fullfart och hjärtat lågpulsade. Eller vad sägs om 158 bpm i medelpuls på första intervallen, vilken gick på 6.03-06 någonting. Som sagt ganska bra tid för att vara på snömodd och med vinterhoj. Men det kändes inte rätt.

In i nästa intervall så fick jag min bekräftelse på att det är något som är fel. Jag kom in i första branten och så tvärdog jag helt och en rungande huvudvärk kom som ett brev på posten. Så jag vek ned mig, rullade ur och mötte upp Öijer. Sedan lät jag honom få slakta sig ensam istället medan jag åkte hemåt för att konstatera att alla mina duschtillhörigheter fanns hos Jenny. Så det vara bara att åka dit, och när jag väl kom hit så dog jag än mer. Nu sitter jag här i en dimma och snön vräker ned utanför. Värmen och barmarken var är du?

Dagens Träning:
Försök till intervaller
Tid: 50 min
Medelpuls: 128 bpm
Maxpuls: 174 bpm
Sträcka: 13 km
Medelhastighet: 17.3 km/h
Maxhastighet: 48.1 km/h
Stigning: 225 höjdmeter

Gårdagens Träning:
1 h styrka på Vibes

1 kommentar: