onsdag 10 februari 2010

Min farfar är grym

Jag har ju skrivit om min grymma farfar förut (om ni missat klicka här). Han håller sig uppdaterad och kan med den nya dataåldern ganska bra. MSN, Skype, ATG via nätet och aktier är inga problem. Inte heller att manövrera sin Iphone, den var grym för att han kunde hålla sig uppdaterad på sina aktier. Och så var skärmen så stor med tydliga tecken.

Det är inte bara så att han hänger med i tekniktiden, han hänger med i mode och stil också. Hemma i hans, eller Hans som han heter, tv-rum står ett par grymma soffor och fåtöljer i blodrött. Fint ackompanjerat med en grå-vit fondtapet och en pianosvart LCD-tv. Hans är 83år gammal, och jag är alltid lika imponerad.

Nu har han slagit till igen. Ni kanske minns att jag frågade om någon ville skänka mig en micro. Farfar skänkte mig en helt ny. Jag tänkte mig någon vanlig vit standardvariant. Men när jag hämtade ut paketet på posten blev jag positivt överraskad. Rostfri med svart menypanel och spegelglas i luckan. Så läckert och den passade in som handsken i mitt kök, som snart känns någorlunda klart:




Tack farfar!

2 kommentarer: