måndag 8 februari 2010

Lite snyggare, lite starkare...

Instruktörerna vid YA Arena.

Sitter nu på 90° och ska låta min färg, på utväxten, verka. Var och är väldigt nöjd med min mörka hårfärg och de lite ljusare slingorna som ligger. Är också nöjd med min tidigare frisyr, fast denna gången tänkte jag att de skulle få ordna till sidorna och polisongerna lite bättre, lite smalare och lite snyggare. Det blir fint till mitt lite slankare ansikte. Jag har ju trots allt gått ned 3 kilo sedan förra gången jag var här.

När jag ändå är inne på vikt... Jag ser fram mot våren och sommaren, för min kropp känns stabilare, slankare och starkare än någonsin tidigare. Tappar jag 3-4 kilo till på mina just nu 73 totala kroppskilon. Ja då kommer jag bli både snabb och fin. Vibes ger mig en grym kropp och jag gillar det. Har inte riktigt brytt mig om den biten förut då jag bara har lagt på mig allt för mycket muskler. Men nu på Vibes så har jag bättre kontroll över vilka muskler jag skapar. Jag känner mig smidigare och mer flexibel, samtidigt som jag får en bättre styrka och balans i hela kroppen. Och att hela överkroppen blir mer tonad och definierad samtidigt, ja det är bara en bra bonus.

Det ska bli kul att se vad all velodromåkning gör med min kropp också. Jag känner av att det ger bra träning, men frågan är bara om det kommer att ge resultat under säsongen. Min egen förhoppning är att jag kommer att bli starkare och mer uthållig på hög intensitet. Det skulle sitta väldigt fint om min mjölksyratålighet blev bättre.

Angående velodromåkning; Jag och Roine hade vår hittills största grupp igår vid velodromen. Det var 12 stycken glada cyklister från Cykel & Fjäll som gästade oss. Det var spännande och roligt att försöka att hålla ihop en så pass stor grupp, och samtidigt försöka se till att de hade en rolig upplevelse av velodromen. Det är inte lätt att ge alla maximal tid på banan när de är så många i en grundkurs, då det är mycket inlärning och förhållningssätt som ska sättas för att det ska vara säkert.

Men det verkade som att vi höll det på en bra nivå igår och att alla i gruppen fick lika uppmärksamhet. Ok Erika fick nog lite mer uppmärksamhet än de andra, men det är ju bara för att jag känner henne lite bättre.

Nu ska jag skölja ur håret, så bilder och filmer från YA Arena kommer senare idag. På återseende, lite snyggare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar