onsdag 25 november 2009

En fundering och ett dilemma

Ok jag behöver lite hjälp här. Igår tänkte jag börja träna lite grand, men jag hade ingen skärm till crossen. Så jag tog en promenad för att hitta ett par. Under promenaden tappade jag dock lusten och när jag kom hem kände jag mig lite småsjuk. Men jag tvingade in mig till Vibes i alla fall.

Idag tog jag promenaden direkt när jag vaknat istället, för att sedan verkligen åka ut. Men efter frukosten så kom de där sjukdomskänslorna igen. Huvudvärk och spökkänslor i bihålorna. Det är ju sjukdomstid och jag vill verkligen inte dra igång träningen för att sedan vara tvungen att avbryta direkt pga sjukdom.

Det jag funderar över är om det inte är latmasken som ger spökkänslorna och att jag egentligen borde ut och träna. Fast å andra sidan så hade jag en plan som sa att jag inte skulle börja träna förrän jag var sugen. Vilket jag inte är nu.

Ska jag vänta på suget?
Eller ska jag ge mig ut i regnet och hoppas på att suget kommer tillbaka, och att jag håller mig frisk trots kyla och väta som stressar?

Jag vet inte vad jag ska göra, vanligtvis har jag ju bara tränat på och då kommer och går lusten lite hit och dit. Ni som drar en motivationsvila på hösten/vintern. Hur gör ni? När är det dags att tvinga sig ut, eller väntar man in suget?

5 kommentarer:

  1. Jag har bara dragit igång tidigare men i år är sugen långt borta. Detta till trots har jag kört igång, det funkar ju att mjuka upp men det funkar kanske inte längre fram när sugen verkligen behvövs oxå..

    SvaraRadera
  2. Sitter ofta och funderar på träna eller inte. För att inte fasna i det totala inte träna träsket. Mitt sätt att inte tappa all träning är att variera spinning, simning, löpning, styrka och när vädret tillåter cykel. Detta gör att de dagar man inte är jätte laddad eller känner sig lite hängig kan köra något som inte är för ansträngade. Det är inte förns till februari som det riktiga slitet måste till..

    SvaraRadera
  3. Jag slutar aldrig träna helt, i min värld sitter mycket i huvudet.

    Gör någon helt annan träning, som du tycker är rolig. Hela oktober har det mest varit inlines, gym och terränglöpning.

    Du gillar ju skridskor, kör på det! Hockey?

    SvaraRadera
  4. Tack för all feedback! Bäst var nog Pumpen ;)

    Jag har ju inte heller slutat träna helt. Vibes och lite förefrukostpromenader har det blivit.
    Hockey blir det på lördag hoppas jag.

    Kommer suget när man kommit igång?

    SvaraRadera