söndag 29 november 2009

Jobbig Vila

Meningen igår var att jag och Maria skulle ha åkt till Örebro och gästat Ola och Sara på deras inflyttningsfest. Men vi båda var helt slutkörda av veckan, speciellt jag som jobbat sent och runt 10 timmar torsdag-fredag. Jag kände att det inte var någon mening med att dyka upp på en rolig fest och vara tråkiga och trötta. Hoppas att de hade roligt utan oss.

Igår passade jag ju på att dra lite hockey och Vibes, och på hockeyn sades det att det skulle bjudas på lite distans från posten idag vid 10. Jag hade ett litet sug att åka med och fika lite. Men när jag vaknade idag så kändes det bättre att vara hemma och spendera lite tid med min Älskling. Hon passade på att vara borta hela dagen igår och vi har inte träffat varandra i vaket tillstånd sedan i tisdags. Så kan det gå när man jobbar på två olika, fast ändå lika, jobb. Hon jobbar med små barn tidigt på dagarna och jag jobbar med stora barn sent på dagarna.

Där ser ni hur jag prioriterar min träning, vardag och umgänge. Så här i början på en tung träningsperiod alldeles efter en lång vila är det också extra viktigt att få sin vila, sömn och harmoni. Just när man börjar träna så är stressen väldigt stor på imunförsvaret och då gäller det att vara noggran med vad man utsätter kroppen för. Träningen räcker gott och väl för att sänka imunförsvaret farlig lågt. Snart har kroppen vant sig vid träningsstressen, men då gäller det istället att tänka på vad man gör efter de hårda veckorna. En svår och tuff balans som gör att man inte kan göra allt man vill. För att utvecklas måste man kunna avstå från lite av livets goda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar