onsdag 4 november 2009

Utbildad


I dag har jag varit på utbildning i vackra Tällberg på hotell Dalecarlia, och nu sabbar jag alltså för Adam som frågar sina bloggare om var vi varit idag. Han satt i bilen på bilden ovan och tog kort och bloggade, när jag tog kort på honom. Om ni förstår.

Det var ganska trevligt i Tällberg. Framförallt var det riktigt vackert. Klassiskt Dalarna.

Umgänget var super också och vi gick en GPS bana runt Tällberg och upp på höjden. Fick riktigt stort MTB sug när vi tog oss fram på stigarna i skogen runt Dalecarlia. Vilket får mig osökt in på att jag sitter och kollar på cykel-lösningar till nästa år just nu också så man är ju extra sugen på allt. Konstigt. Jag har inte varit så sugen på cykel som jag är nu vid denna tiden under tidigare säsonger.

Utbildningen var i mina mått mätt ganska enkel. Konceptet kan jag sedan tidigare och det var väl mest informationen om Tällberg som var ny. Det var gott med gratismat däremot, fin fisk med rödbetor. Så nu blev jag snabb också.

Men träning tröttnade jag på. Vi kom hem så sent att jag inte hann till Lugnet vid 15 och så var det så kallt att jag prioriterade bort cykelkläderna. Nu drar jag på mig promenadskorna istället och tar sällskap med Maria på en PowerWalk.

3 kommentarer:

  1. Jag bor Plintsberg nära Tällberg. Det finns fina stiger och jag bruka cykla runt Plintsberg och Tällberg. Banan är teknik och mycket uppför o nerför backe

    //Tommy

    SvaraRadera
  2. Jag kan tänka mig att det är fint där. Blir det jobb för min del där i framtiden så tar jag definitivt med mig cykeln och bränner av några fina stigar. Du får gärna tipsa om var jag hittar dem.

    SvaraRadera
  3. Jaa jag kan visa dig något eller jag kan vara guide.. jag vet att Lars Bleckur vill prova också.. Bara kontakt med mig!!

    SvaraRadera