måndag 30 november 2009

Premiär


Tog min gamla trotjänare silverpilen på en premiärtur för denna vintersäsongen. Men först var jag tvungen att ge henne lite kärlek först. Jag spännde vajrarna, smörjde allt rörligt och satte på en sadel Polars hastighetssensor. Sen var det klart. Fast bakhjulet skulle behövas riktas till lite så det får jag nog fixa på Cykel & Fjäll. Där köpte jag förövrigt silverpilen inför vintern 2002/2003 om jag inte minns fel. Hon har gått som en klocka sedan dess, och jag har inte tvättat henne en enda gång. Det ska man inte göra på vinterhojarna, då faller de isär och man måste köpa sig en massa nya delar. Det är lika bra att köra tills något ger upp och sedan köpa nytt. Det är det som är charmen. Undra om jag klarar hela vintern utan att behöva byta drivpaket...

Dagens pass var inte det roligaste premiärpassen jag varit med om, men premiärer på vinterpass är sällan det. 4 grader och konstant regn fick jag idag. Hade en förhoppning om att vara ute över två timmar. Men det sket sig, får bli lite mer timmar till helgen istället. Nu har i alla fall vinterträningen officiellt börjat för min del.

Och snart är det dags för lite jobb på Lugnets Äventyr igen. Jag ska stå och vara snygg för ett litet gäng om 8st som ska äta julbord. Det är kul att det ramlar in lite aktiviteter där uppe så att man får tid i jobb-boken, det kan behövas nu i jultider.

Dagens träning:
Rullning
Tid 1.27 h
Sträcka: 30 km
Medelhastighet: 23 km/h
Maxhastighet: 56 km/h
Höjdmeter: 240 m
Medelpuls: 130 bpm
Maxpuls: 156 bpm

2 kommentarer:

  1. Trodde den kallades silverponnyn efter q-faktorn på ditt vevparti...

    SvaraRadera
  2. Mmmm det blir nog ett helt nytt vevparti när det är dags för klingbyte. Kan säkert bli billigare också.

    När ska du montera skärm på din cykel denna vinter?

    SvaraRadera