tisdag 20 april 2010

Att skapa jobbrutin...

Jag har från september 09 från och till varit arbetslös med olika timanställningar och olika jobbtider hit och dit. Dels på Lugnets Äventyr men också på YA Arena. Vilket jag fortfarande har men skillnaden är att jag ska jobba kontorstider framöver på YA Arena. Vilket är jätte spännande men också en klar omställning från tidigare då jag kunde jobba 2-3 dagar med 12 timmars arbetstid och sedan vara ledig en längre tid, för att sedan jobba några kvällar till 22-23.

Men nu ska jag upp varje dag vid 7 och vara på jobbet vid 8, vilket är helt normalt och inte så tidigt. Men för mig har det varit en rolig omställning. De första dagarna visste jag inte var jag hade mina matlådor alls. Sedan insåg jag att de var bra att hitta dem. Men då började jag med att ena dagen ta fel och få en två veckor gammal låda med en odör-stark korvstroganoff i. Och andra dagen glömde jag kvar lådan i kylen...

Men så idag efter nästan en veckas arbete, kom jag äntligen ihåg matlådan. Men har istället gått runt som en zombie. Tills kaffet kom fram vid halv 10. Sedan gick det i bra fart med fikaservering till de som spelade Boule och författande av "Företags PDF" efter det. Men nu sitter huvudvärken och dimman där igen.

I morgon får jag se till att komma ihåg att inte snooza så att jag blir seg, sedan ska matlådan med och även lite frukt som jag måste ta mellan och efter lunchen för att hålla huvudet i trim. Annars blir det risk att det blir som nu när dagen börjar lida mot sitt slut; Jag inser att fikapausen är för sen att ta och det bara är till att rida ut i dimman.

Att skapa jobbrutin efter 7 månaders orutin är inte så smärtfritt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar