söndag 11 april 2010

Glassigt!


Denna fina glass bjöd jag mig själv på idag och åt upp i solen utomhus på verandan vid Torsångs Café. Helt underbart god i det varma solskenet och även årets första uteglass. Man kan ju nästan tro att jag var ute och glassade idag, men så är inte fallet.

Jag blev lite sen hem till lägenheten från Jennys lägenhet så jag hetsade på mig kläderna och all utrustning. Mitt i allt glömde jag att pumpa lvg-tuberna på crossen, och när jag försökte pumpa baktuben ståendes på postenparkeringen med alla andra glada lvgåkare. Så fick jag inte i någon luft. Ventilen var stängd och min kassa förlängare förmådde inte att få upp ventilen. Så jag var tvungen att åka hem och fixa det medan, de ca 20 till antalet, cyklisterna åkte mot Säter.

När det väl var fixat började jag jaga gruppen och dammade på en halvintensiv tempointervall på en timme. Under vilken jag snittade 150 och maxade 166 i puls. Kroppen var väldigt seg och trött därav den låga pulsen, men ansträngningen var hög. Jag insåg dock att jag inte skulle hinna ikapp gruppen utan jag satsade på att möta upp dem istället. Så jag körde över Gustavs och mot Säter. Och precis utanför mötte jag den stora gruppen.

Dock så sänktes tempot rejält efter ett tag och jag satt långt ute i vägen flera gånger för att försöka få pulsen över 100-strecket. En lite konstig omställning mot tidigare. Men en bra nedrullning till Torsång där det solbadades:

Det blev ett snabbt stopp och snart var alla på benen igen för att ge sig av direkt mot Falun via Aspeboda. Jag kände dock att jag dels ville ha högre tempo men också mer tid på klockan. Så jag övertygade Robban om att vi skulle köra över Domnarvet hem och sedan även runt Varpan.


Tack vare denna lilla skarvning fick jag 3.40 på klockan och så pass mycket sol på näsan att jag fick fräknar. Mycket fint och sommrigt. Efter passet skyndade jag mig in i duschen och slängde snabbt på mig kläderna för att dra mot Folkets Hus och sportbaren Dribblers, som visade Paris-Roubaix.

Förutom livecykling på storbild, där man både kunde sitta vid barbord och i biostolar så serverade de grym mat. Jag fick mig en vegetarisk pasta som inte gick av för hackor.

Här ser ni bitar av gänget, från vänster: Robban, Darvell, Ulf och bakom Ulf; Limpen, Stefan och bakom pelaren; CT, Nilsson och Sebastian. Öijer och hans son Filip syns inte alls då de satt i biostolarna närmast duken.

Jag avslutar med dagens sjusovare.

Som ni ser har jag haft en strålande och väldigt god cykelsöndag. Hur har er cykelsöndag varit?

Dagens Träning
Distans
Tid: 3.40 h
Medelpuls: 137 bpm
Maxpuls: 166 bpm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar