torsdag 29 april 2010

Operationen avklarad

De behövde inte knäcka tanden utan bara snitta upp tandköttet och sedan dra ut tanden. Göran bände på ganska bra där inne och det spände på bra i käken. Men inga knak denna gången. Tanden var ganska liten och "ung" som de sa, så den hade inte hunnit rota sig och var då lättare att ta ut.

Det blev tre stygn där snittet legat och sedan behöll de hålet öppet så att det inte blir en enda stor blodklump i hålet. Det ska andas och levra sig själv. Än så blöder det ganska bra efter tre byten av kompress, men det lugnar ned sig mer och mer. Samtidigt som den molande smärtan ökar mer och mer varefter bedövningen släpper.

Flytande föda och soffläge står på schemat för mig idag. Förra gången var operationen akut och allt inflammerat. Då jobbade jag även samma dag och det gav ganska stora och jobbiga komplikationer. Denna gången var tandköttet lugnt och jag har tagit ledigt från jobbet. Allt för att få en så bra läkning som möjligt. Förmodligen kör jag inte Kålmårdsbiken till helgen, men vi får se hur jag mår i morgon.

Vad gör ni en torsdag som denna?

4 kommentarer:

  1. En dag som denna testar jag om jag kan köra Kolmårdsbiken, har varit förkyld... :(
    Har kört ett av Jönköpings roligaste milspår med Stefan "Izor" Carlsson. :)

    SvaraRadera
  2. Uschdå, inte kul med förkylning innan ett rejs. Men att bomba runt med Izor kan man lätt göra varje dag =)
    Ni har besökt La Gott också förstår jag, låter väldigt gott och jag är rätt avundsjuk på kaffe och fika. Då det inte är något för min min idag. Men det kommer en morgondag =)

    SvaraRadera
  3. Om du kommer till Jkpg nån gång ska vi rejsa på Öxnehaga och sen ta en fika på La Gott. Very shagadelic!

    SvaraRadera
  4. Låter som en bra Dejt! Jag är på

    SvaraRadera