fredag 23 april 2010

Fredag=Vila

Det är drag i seniorerna.

Hade en rejält intensiv dag idag på jobbet. Stå och gå nästan hela tiden på betonggolvet, som för övrigt är flera meter tjockt. Detta för att det en gång i tiden gjordes järnvägslok och vagnar. Och då behövdes det lite meter betong för att få det stabilt. Efter det så lades det till ytterligare lager för att täcka järnvägsrälsarna som låg inne på golvet också. Så många meter betong har det blivit. Och det mina damer och herrar är stabilt att stå på. Vilket känns i fotleder och knän nu...

Så det var riktigt skönt att varva ned på Waynes med hjärtat. Vi trivs där och kan sitta där riktigt länge. Idag var en sån dag. Vi kunde ha varit kvar där tills de kastade ut oss. Kaffet var underbart, kakan kladdig och mjuk, älsklingen var i sitt esse och gjorde mig bara så lycklig. Allt var rätt.

Men vi fortsatte fredagen hemma med en mysig middag bestående av lasagne, grönsallad och mjukt nybakat bröd. Detta avnjöts framför TVn framför Så ska det låta, som vi nynnade och sjöng ikapp till. Riktigt fredagsmys med andra ord. Nu har jag hjälpt Jenny med hennes outfits till hennes modellförendag-dag i Västerås på söndag. Hon kommer att bli så vacker, snygg och sexig på korten.

Nu väntar någon schyst serie på någon web-tv i sängen liggandes på spikmatta. Och i morgon ska det bli lite grundkurs på YA Arena för ett gäng elitåkare. Sedan ska jag förhoppningsvis kunna kapa lite rör och höljen på MTBn och lufta bakbromsen. Soul Kozak-kassetten ska också på tävlingshjulen och allt ska sedan köras in lite med lite fartlekar. Sen är allt klart för Mjölby, dit jag åker på söndag morgon.

Min sponsor Mattias Hellöre är väldigt snäll och tar sin firmabuss och skjutsar ned och tillbaka mig. Förhoppningsvis får vi sällskap av Lars Bleckur och Christian Teledahl också. CT tar förhoppningsvis med sig kameran och plåtar en hel del också. Det är upplagt för en toppenhelg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar