söndag 25 april 2010

Tack alla underbara!

Måste bara viga ett inlägg till Mattias Hellöre, Cykloteket Racing Team, kommissarierna och organisationen i Mjölby CK. Speciellt tack till Lasse Pettersson som är Kungarna av kommissarier i Sverige. Om fler kunde vara så förstående som han är skulle det vara mycket roligare att tävla.

Jag och Lars satt nämligen och sov bort oss på vägen ned mot Mjölby och missade helt avfarten till Askersund. Vi vill egentligen hävda att Vägverket skyltat fel. För vem vill svänga av till Askersund när man är på väg mot de större städerna Motala och Linköping?... Hur som helst kom vi halvvägs på fel sida Vättern innan vi upptäckte vårt misstag.

Det var ett svårt val där om vi skulle köra tillbaka eller runt, men det blev tillbaka. Och vi ringde runt för att få lite uppskjuten start och hjälp med nummerlappar och langning när vi kom fram. Alla ovan nämnda personer löste detta åt oss. Vi kom dit 13.58 och då var starten framflyttad 15 minuter och alla runt om hjälpte oss att komma i ordning.

Så tack alla för att ni ställde upp, och hoppas att ingen av er som tävlade blev onödigt störda av en kvart senare start. En längre rapport om tävlingen kommer i morgon. Och har ni bilder på mig från tävlingen får ni gärna skicka dem till hit: Klicka här för mail.

Och just det, vi kom ju givetvis för sent bara för att synas, höras och vara speciella ;)

3 kommentarer:

  1. Det där sista hade du väl ändå inte behövt skriva. Självklart kör man ju på fel sida Vättern så att man kommer försent, och därmed kan synas, höras och vara speciell ;) Då behöver man ju inte heller värme upp och man får byta om under färd i bilen. :p
    Syns i Kolmården?

    SvaraRadera
  2. Precis, stjärnstatus så det smäller om det =)
    Om min operation av visdomstand på torsdag går bra och läker som den ska så kommer jag. Vilket jag hoppas på, men jag är inte anmäld så allt hänger på tanden... Och min förmåga att hitta...

    SvaraRadera