söndag 4 april 2010

Dagens proffs outfit

I dagens vårväder har jag följande på mig.
Det yttre skalet, som synes till vänster:
Hjälm från Giro, Två Kalasbuffar en på huvudet och en runt halsen (viktigt), Tjock långärmad från Kalas, Grip Grab Raptor handskar, Lezyne porrpump, Vanliga korta cykelbyxor från Kalas, Flossade benvärmare från Kalas, Två skoöverdrag från Kalas ett par vindtäta ytterst och ett par flossade innerst.

Det inre skalet, som synes till höger:
(Kalas Buff bara för kortets skull), Tunn långärmad från Kalas och ett kort underställ under detta, Porrpumpen från Lezne (Nu erigerad), Ett par korta cykelbyxor av nästa generation från Kalas, Ett par tjockare cykelstrumpor och så ett par helt vanliga Shimano M-serie skor som enbart är preppade med tidningspapper under sulan. Här ser ni också hur man smart kan dra upp överdragen så man har dem kvar till nästa tur. Och på så sätt enkelt kommer ur och i skorna utan att tråckla med överdragen.



I bakfickorna har jag följande:

En Shimano vindjacka, en Powerbar dubble caffein, en fryspåse med kreditkortet och telefonen i, en MTB-slang, Nycklarna, ett miniverktyg och Porrpumpen från Lezyne.

2 kommentarer:

  1. Är det verkligen skönt med dubbla cykelbyxor? För har väl stoppning i båda eller?

    SvaraRadera
  2. Det är varmare än ett par... I ett par hade jag förfrusit mina ädla delar... Och såklart har man ingenting under.

    Jag har några par flossade kortbyxor också, och de är också varma. Men de hade varit för varma idag. Jag cyklar förresten nästan uteslutande med korta och benvärmare då mina knän inte mår bra av heltights. Det blir för spänt och ja tight helt enkelt :) Så då är det bara dubbla byxor som gäller för att hålla värmen. Ett par flossade och enkla utanpå under vintern och nu två vanliga när det är bara lite varmare.

    Hmmm långt utlägg =)

    SvaraRadera