måndag 12 april 2010

Aj-ööö

Jag vaknade tidigt idag på ett bra humör och snörade på mig skorna för att gå till affären och köpa lite frukost. Humöret växlade dock snabbt när jag gick i trappan. För varje steg jag tog med högerbenet så högg det rejält i knät. På väg till och från affären var det inga problem dock, men det var mest för att det inte fanns några trappor.

När jag kom hem så kom hugget igen och det finns där även när jag reser mig upp och stödjer på högerbenet. Pissben. Det blir ingen solcykling för mig idag tyvärr. Så jag får gå hem och ställa in mitt spöke och beställa lite mer prylar från Shimano till den. Så att jag kan komma ut och stressa rejält på spöket innan Mjölby.

Jag hoppas att knät bara behöver lite vila idag så att jag kan komma igång och cykla igen i morgon. Då tänkte jag antingen åka ut på MTBn och kolla snöläget på Jungfruberget eller dra en distans på crossen.

Vad säger ni om en träningstävling eller två under Fredag-Lördag-Söndag? Vilken/Vilka dagar och tider kan eller vill ni köra TT på Jungfruberget?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar