söndag 18 april 2010

Slänger av mig kläderna

Ursäkta för en helt bloggfri lördag, hoppas att ni klarade er ändå. Lite kort om gårdagen:
Vaknade 9 för att åka ut och cykla vid 10, ingen väntade på posten. Så jag åkte hem till min lägenhet och tog på mig ett par strumpor, vilka jag hade glömt att ta med och på mig. Efter det åkte jag hem till Jenny igen och bestämde mig för att inte cykla mina tre timmar. Jag var helt slut, så jag däckade i sängen vid halv 11.

Klockan 12.30 vaknade jag igen och insåg att jag skulle vara på jobbet vid 13.30, så då blev det lite stressigt att hinna med lunchen. Väl på jobbet gick det i ett från första sekunden. Vi hade ett helt gäng med ungdomar från Falu CK som skulle köra en grundkurs, vilket de gjorde med bravur också. De hann till och med att köra varsin 200-meters flygande på tid. Och de gjorde bra tider också.

Jag själv fick 1.30 i träningstid och då mest rullning, sedan avslutade jag med en tvåhundring och landade på en tid av 13.50. Rätt beige om ni frågar mig, men så var jag inte så taggad heller och det måste man vara om man kör 200.

När jag kom hem vid 7 blev det till att snabblaga lite pasta-pesto och sedan slänga av mig kläderna och mig i duschen och sedan igen slänga på mig nya kläder. Jennys kompis Mia hade en födelsedagsfest som vi skulle på, och som vi var på till runt 11. Sedan gick vi hem och däckade i sängen strax efter 12. En fullpackad dag alltså.

Nu ska jag slänga av mig myskläderna och slänga på mig cykelkläderna, för nu väntar träningstävling på Jungfruberget, allas vårt punkaberg. Hur många punkor blir det idag tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar