lördag 3 april 2010

Vårträning

Ett tag idag kändes det som om jag verkligen bara ville backa och lägga mig i sängen igen... Klicka på alla bildena för att se dem större...

Förutom att jag har spanat på Breddgångare så har jag även cyklat idag. Vi samlades på Posten klockan 10; Jag, Henrik Plyhm och Marcus Ottosson. Den som saknades var Jone. Vilket är ganska vanligt, han brukar säga att han ska komma sedan dyker han inte upp, vanligtvis för att han varit ut dagen innan. Men nu har han fru och familj(?) så nu var han bara "lite" sen, vilket är 30 minuter för Jone. Men det är bättre än att inte komma alls, han är ju så rolig så det är bara kul att ha med honom.

Vi drog ut och körde Runn-rundan baklänges, vilket alltså betyder att vi körde ut och över Gamla Berget. Sedan fortsatte vi mot Domnarvet och Torsång. I Torsång så skiljdes våra vägar åt, de tre körde hem mot Falun igen och jag åkte vidare mot Gustavs. Direkt när jag lämnat de tre musketörerna så sjönk tempot och gnistan. Det var inte så roligt. Sen var det ganska kallt innan också så jag körde med en vindjacka på mig för att inte frysa.

Men vid Gustavs vände det lite och sen körde jag vidare mot Säter för att sedan styra mot St Skedvi. Utanför Säter klämde jag en Powerbar och då tog det fart i min kropp på riktigt och andra halvan av passet flög iväg. Solen hade dessutom passat på att titta fram då och värmde ordentligt.

När solen väl kom fram och Powerbar med dubbla dosen koffein landade i kroppen gled jag fram längs de böljande vägarna.

Jag körde då via Pingbo, ut på Hedemoravägen, in mot strand, vidare mot Stenslund/Folkarbyn, sedan till Vika och hem via Hedemoravägen igen. Inne i Falun skarvade jag sedan runt Varpan också för att landa på 4 timmar och 15 minuter i effektiv tid. Idag var en sådan dag då jag lätt hade kunnat klämt till 2 timmar till utan att blinka. Det gick bara av sig själv, och i ett högt tempo dessutom. Underbart.

Mot slutet av passet fanns det inga bromsar alls, bara gas och jag hade nog varit ute fortfarande om inte jag hade haft lite självinsikt

Dagens Träning
Distans
Tid: 4.15
Snittpuls: 135 bpm
Maxpuls: 153 bpm
Sträcka: ca. 130 km (klockan lade av med 30 min kvar av passet)
Snitthastighet: 28,3 km/h

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar