onsdag 7 april 2010

Temposlakt

Det blir en kortis nu för jag är trött efter dagens jobb och ihop-meck av nya cykeln. Japp ni läste rätt en ny cykel har landat i min ägo. En cross som jag dagen till ära invigde med mina högprofils Dura Ace hjul, och då med landsvägstuber på. Mer om cykeln i morgon.

Jag och Mattias Nilsson skulle ut och slakta lite längs Varpan var det tänkt, först var planen 8 minuters men det ändrades till 15 minuters runt hela sjön. Vi började första vid första motlutet efter Stennäset och den höll till korsningen vid Lugnetleden. Under mitten av intervallen kom vi ikapp Jonatan Steen och Henrik Öijer. Den sistnämnde passade också på att fota Mattias och mig då Öijer låg på rulle:



Alla låg på rulle på mig idag då de andra körde MTB och då är det inte så lätta att hjälpa till. Jag fick ändå bra skjuts på benen runt sjön på de två intervallerna vi körde. 174 och 173 i medelpuls blev det och den sista intervallen körde vi faktiskt snabbare dessutom. Roligt med lägre medel men högre fart. Det roliga var att maxpulsen var högre på sista intervallen också 183 mot 177 bpm. Ett trevligt pass helt enkelt och en trevligt ny bekantskap med nya cykeln.

[Edit]: Vi körde ganska exakt 10 kilometer på 15 minuter igår, alltså höll vi ett snitt på 40 km/h. Helt ok.

Dagens Träning
Intervaller
Total tid: 1.30
Medelpuls under passet: 145 bpm
Intervallinfo: Intervall #1: 15 min 174medelpuls /177 maxpuls. Int #2: 15 min, 173/183 bpm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar