torsdag 8 april 2010

Att njuta och se framåt


Första gången jag såg filmen Into the Wild så grät jag... Jävligt manligt. Men jag står för det, för det är en så kusligt bra film. Soundtracket i filmen framförs av självaste Eddie Vedder, sångaren i Pearl Jam. Vilket lyfter filmen ännu högre.
Låten ovan talar till mig på så många olika nivåer. Sången är såklart grym och ackompanjeras av en briljant gitarr. Och så kommer texten på det. Det är så att håret reser på sig.

"I´ve got this life, I´ll be around to grow, who I was before, I can not recall"

Den versen säger mig så mycket och får mig att se framåt mot var jag är på väg. Att jag förändras till det bättre. Tänkte bara dela med mig av detta nu innan jag går och lägger mig efter en slapp vilodag. Hoppas ni får lika mycket njutning och nöje av Eddie Vedder som jag får.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar