torsdag 15 april 2010

Rekord?

I korta inlägg idag kanske? Det har inte funnits så mycket tid till att blogga och då har jag klämt iväg ett inlägg från mobilen när jag haft andrum. Gillar ni det eller ska jag satsa på ett längre sammanfattande inlägg mot slutet av dagen?

Hur som helst så har jag fått klart med lite mer jobb på YA Arena nu. Tidigare har jag varit huvudinstruktör enbart men nu är jag också inne på kontoret och jobbar. Det är på marknadssidan och arrangemangssidan som jag kommer att jobba lite mer. Och det ser ut att bli en hel del timmar på kontoret. Så klart varvar jag det med instruktörsjobbet också, som idag. Det blir en spännande tid framöver och det är riktigt roligt att äntligen komma igång med mer jobbtimmar. Det känns faktiskt som att jag fått nytt jobb, så jag är väldigt glad just nu.

Mellan kontorsjobbet och instruktörsjobbet idag så passade jag på att vara med på en träning och få min egna träning. Vilket ni säkert förstod av mitt tidigare korta inlägg. Hur som helst så var jag i alla fall med på en nivå 1 träning där de körde 8 minutersintervaller. Vilket jag också gjorde, men jag höll mitt eget tempo på blåa och körde om grupperna några gånger per intervall. Roine, som höll i träningen, sa att jag låg på 16 sekunders varv där uppe på blåa under mina intervaller. Och det är riktigt bra, jag tror till och med att det är det bästa jag hållit på banan under 8 minuter. Så det ser ljust ut.

Nu när jag äntligen kommit hem efter en lång dag på jobbet så visade det sig att jag visst missat värsta nyheten. Att vulkanen på Island haft och har ett stort utbrott som kastar så pass mycket aska i luften att all flygtrafik i Europa är inställd. Det är tur att jag har min underbara Jenny så att jag håller mig uppdaterad. Annars hade jag inte vetat något förrän askan hade lagt sig utanför dörren (inte för att den kommer göra det... men ni förstår).

Nu ska jag mysa ordentligt med mitt hjärta. Syns i morgon!

Dagens Träning
Intervaller 4x8 minuter
Intervalldata: Intervall #1: maxpuls 181/medelpuls 177. Int #2: 181/176. Int #3: 181/177. Int #4: 183/177.
Total tid: 1.40
Medelpuls: 148 bpm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar