torsdag 11 februari 2010

En annan Oscar

En bild från 25 april 2005, en lite mer avslappnad Oscar.

Idag har jag varit på utvecklingssamtal, något som jag tyckte var en bagatell innan jag kom dit. Men nu efter så tycker jag att det var ett av mina bästa utvecklingssamtal med ett jobb, någonsin.

Jag kom nämligen till insikt att jag måste säga förlåt till vissa personer. Och att jag också måste synligöra för er runt omkring mig att jag har varit en väldigt negativ och elak person, i mina mått mätt. Som jag har skrivit om tidigare har jag varit instängd och även i en negativ spiral. Något som jag har lyckats bryta nu tack vare allt som hänt runt mig vid tiden innan, under och efter Belgienresan. Men också tack vare att jag själv gjort ett aktivt val att hitta tillbaka till mig själv och vara en person som jag är stolt över.
(Ni som missat vad som hänt tidigare och vad jag gått igenom, här är tidigare inlägg: En underbar morgon och sist: Att återvända).

För att gå rakt på sak så har jag snackat skit och varit allmänt negativ om personer runt omkring mig. Men även så har jag tryckt ned mig själv och tillåtit mig att sjunka så lågt. Vilket är något som jag verkligen skäms för. Och det är något som jag alltid försökt mig hålla undan. Jag vill vara positiv och se allt på ett bra sätt.

Som en del i mitt nya jag, eller återvändandet till "orginal Oscar", så pratar jag och skriver om detta. Ni som bara lärt känna mig under de senaste 1-2 åren har fått ta del av en person som inte riktigt är jag. Och jag hoppas och tror att ni kommer märka en skillnad mot hur jag var som person tidigare. Det har i alla fall några av mina närmaste vänner märkt.

Den bästa kommentaren jag har hört om mig själv den senaste månaden är:
-Jag har nog inte sett Oscar så glad och lycklig som han är nu.

Och det stämmer. Jag mår så bra och det bästa är att min nya energi smittar av sig och öppnar oväntade dörrar. Jag kommer fortsätta vara positiv, men framförallt kommer jag fortsätta vara ärlig och göra rätt för mig.

Mottot; Behandla andra som du vill bli behandlad själv. Är det jag lever efter just nu.

3 kommentarer:

  1. Kul att det vänder, och vilken fantastiskt fin bild du hittat!! :)

    SvaraRadera
  2. Spännande. Önskar dig lycka till och jag ska säga till om jag märker någon skillnad

    SvaraRadera
  3. Adam: Ja jag gillar det, mitt nya jag. Och även bilden =D

    Jonas: Tackar!

    SvaraRadera