fredag 26 februari 2010

Jag erkänner

Jag har inte sett en enda minut från vinter OS, jag har inte lyssnat till radions rapporteringar från vinter OS och jag har inte läst en enda rad om vinter OS. Jag är en sådan där som sysslar med sport bara för att jag själv mår bra av det. Sport på tv, radio och i tryckt media (även web) intresserar mig inte det minsta lilla. Kan det bli tråkigare? Gå upp tidigt i ottan innan jobbet bara för bli helförsoffad framför någon sömnig hockeymatch, skidtävling eller än värre curlingmatch.

Personligen tror jag att många i vårt kära land Lagom bara följer med i OS för att man "måste" det för att vara "normal". Folk som aldrig tittar på sport blir helt plötsligt experter och ska yttra sig om hur "våra" idrottsstjärnor skulle gjort för att få den där medaljen om halsen. "Varför tog Han/Hon inte i lite extra i den där svängen? då hade medaljen kommit hem!".

Pffft! Jag tycker det bara är patetiskt.

Sen finns det ju dem som är intresserade på riktigt och följer idrottarna varenda minut 2 år innan OS. Och sedan tar ledigt från jobbet för att kunna se på OS. Ja jag vet faktiskt inte vilket som är värst.

Själv njuter jag av mitt eget idrottande istället och hoppas att ni som följer OS får ut något av det. Det är mycket tid framför TV, Radio och tryckt media som kunde spenderats ute i naturen, på fiket, framför en brasa eller varför inte vid en god middag med de ni håller kära.

Jag följer mitt eget råd idag.

7 kommentarer:

  1. Tror det ligger mycket i det där! med att man kollar för att man "Måste" och för att vara "Normal"! Genom o se så har man ett samtalsämne när man träffar folk. "Såg du hur de körde, så fantastiskt" sen är man igång!

    SvaraRadera
  2. Jag har följt längdåkarna på OS. Tycker det är grymt inspirerande att se dem slita. Jag följer aldrig sport annars, förutom cykling då. Längdåkarna ger mig inspiration till min egen inomhuscykling.

    Annars håller jag med dig.
    /J

    SvaraRadera
  3. Nu ska vi se här, varför sponsar företag idrottsmän nu igen? ... hm för att det finns publik, nä, de kan de väl inte va, måste va för att idrottsmannen ska må bra, väl? ;;-)

    SvaraRadera
  4. Oscar! Kollar du inte ens cykel på TV?? Eller CX?
    Annasr tycker jag nog att du sågade på rätt friskt och dorg en massa fin cykling över samma kam som konståkning... :-)

    SvaraRadera
  5. "Annars" och "drog", stavas det om man skriver lugnt och fint.

    SvaraRadera
  6. Cykel är väl inte en vintersport heller?
    Så Joachim och Anonym #2 kan vara lugna ;)

    SvaraRadera