måndag 15 februari 2010

En vacker slö dag

Kallt men vackert i Falun idag.

I helgen hade jag fått för mig att jag skulle jobba idag och i morgon, men kalendern i mobilen sa tack och lov något helt annat. Trots det var jag ändå tvungen att gå upp innan 8 för att ta mig till min läkartid. Ingen sovmorgon här inte.

Efter det tog jag en frukost med hjärtat och peppade henne inför hennes första dag på sin praktik. Jag följde även med henne ned på stan då jag tänkte att jag skulle titta in på HIFI-klubbens butik. Dock öppnade de inte förrän klockan 11 så det blev ingen intitt. Vilket nog var lika bra, köpbegäret efter en ny stereo är stort men kassan är otäckt liten. Tänkte att jag skulle vinna några tusen på Triss snart, det kan hjälpa.

Nu sitter jag och lyssnar på, ja hör och häpna; Ulf Lundell. Mamma och pappa har nog smittat mig lite där. Jag tänker på dem och min härliga familj hemma i Småland nu. Hade varit skönt att vara där hemma och bli lite ompysslad med hemma lagad mat.

Planen med dagen är delad, jag vill få bilen tvättad och kolla upp vad hur jag ska göra för att få del såld. Jag vill också träna lite velodrom och Vibes. Lite solarium på det skulle sitta bra också. Sedan känns det som att det behövs jobbas lite med YA Arena och bokningssystem/upplägg av träningstider. Men mest av allt vill jag sitta kvar i soffan, lyssna på Lundell och drömma lite. Vad ska ni göra idag?

2 kommentarer:

  1. Du får passa på att fixa hemmalagad mat till Jenny när hon kommer hem ifrån praktiken istället. :)

    Jag håller på att frosta av frysen, ska även dammsuga lite plugga tyska. Inte jättespännande dag kanske.

    SvaraRadera
  2. Han står och fixar mat åt mig nu Jonas!! ;) Jag har det bra.. hehe.. ;)

    SvaraRadera