tisdag 2 februari 2010

Did u give the world some love today, babe?


Sitter och ska till att förbereda mig lite inför morgondagens jobb på arenan. Jag har varit där idag också och hade ett lunchmöte med Björn tillsammans med min instruktörskompanjon Roine. Det är förvånansvärt vad lätt jag halkar in i "jobbtugget". Företagslunch/lunchmöte var en av de delarna jag gillade mest när jag jobbade 100-150%. Varför vet jag inte, men kan kanske beror på att jag blir lätt manisk och intensiv när jag kommer igång. Jag vill ha hela kakan och äta den på en gång.

Nu är det ju inte så mycket timmar som ramlar in än så länge på YA Arena. Men jag känner att rutinerna och tempot finns i kroppen och att jag bara vill släppa ut dem. Detta är en av anledningarna till att jag stannade in på Cafét; Did you give the world some love today, babe? Vilket bara ligger en gata ned för mig, alltså på Slaggatan. När jag tänker på det så ligger nog min lägenhet ganska exakt mitt mot Cafét fast en gata upp då.

Varför snurrar jag på om detta då? Jo det är för att Cafét är inriktat på ekologiska, rättvisemärkta och biodynamiska produkter. Kaffet är grymt och billigt dessutom, en dubbel espresso (som är i muggen på bilden ovan) kostar enbart 20kr. Det är bra för att vara ekologiskt och rättvisemärkt i Falun. På Did you give the world some love today, babe? säljer de också ekologiska kläder och annat smått och gott. Helt klart värt ett besök!

Nu ska jag jobba vidare lite så att jag blir klar någon gång. Tvätta ska jag också hinna med idag. Sitter också med en fundering på vilken titel jag egentligen har. Först pratade vi om Huvudinstruktör men idag slängde Björn sig med Chefsinstruktör istället. Vilket tycker ni låter bäst?

2 kommentarer: