lördag 20 februari 2010

Ompysslad

Oj vad dagen gick fort idag, och inte hade jag en enda sekund över att slänga upp ett blogginlägg. Dagen började klockan 10 på YA Arena där en grundkurs väntade. Erik Strand var med under dagens grundkurs för att lära sig rutinerna och assistera. Inte så svårt för honom då han var med under utbildningen, men det är ändå lite rutiner som måste läras. Och han klarade det galant. Precis som Johan Landström gjorde igår. Vi börjar bli ett riktigt grymt gäng med instruktörer på velodromen nu. Riktigt roligt!

Efter grundkursen så slängde jag i mig en Powerbar (min lunch) och gjorde ett snabbt toabesök sedan var det träning inför matchsprint. Lite väl tidigt att ta ett sådant fartfyllt och avancerat tävlingsmoment tyckte jag först, och jag försökte få in så mycket teknik som möjligt i det tre timmar långa passet. Björn Stenberg och jag stod för den lilla struktur vi hade, och det gick vägen hela vägen. Alla som körde gjorde jätte bra ifrån sig och tog till sig allt vi sa och visade. Det var bara två som lade sig, en pga för låg fart och en pga punktering (kanttrådsdäcket krängde förmodligen av). Jag trivs och har jätte roligt på velodromen!

När jag sedan kom hem så hade mitt lyckopiller tvättat mina kläder och även hittat på vad vi skulle äta. Så medan hon sprang ut och in mellan tvättstugan och lägenheten så slängde jag ihop lite tacos. Sedan mös vi ned i soffan och kollade på film och nu ska snart lampan släckas. Vilken underbar dag, och tack Jenny för att du tar hand om mig!

Dagens Träning:
Ett par timmars start och stopp på velodromen. Plus en hel del spurter som tyvärr inte lagrades på klockan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar