måndag 8 mars 2010

Lite imponerad är jag allt...


... Av mig själv. Gjorde en helt makalös fisksoppa ikväll, helt på känn dessutom. Jag fräste upp lite grovhackade morötter och palsternackor tillsammans med två hackade vitlöks klyftor. Lät det få lite färg i oljan och sedan kryddade jag med salt, peppar och lite örtsalt. Sedan fyllde jag på med en två delar vatten, en del passerade tomater och en del krossade tomater. Även en buljongtärning och ytterligare en hackad vitlöksklyfta.

Jag lät det koka 10-15 minuter. Sedan lade jag i två frusna Hoki-filéer och lät de ligga i 10 minuter när soppan sjöd och sedan lät jag soppan stå i 10 minuter med lock utan värme innan jag serverade. Till detta hade jag även räkor som lades i innan servering. Perfekt!

Annars så har dagen förflutit ganska segt men ändå bra. Har fått lite gjort via mail och även i Photoshop. Jag satt också och väntade på ett paket, som aldrig kom. Men i morgon ska det komma säger de som säger sig veta. Jag lagade även lite lunch till Jenny och mig som vi åt när hon kom hem från sin praktik.

Senare gick vi en powerwalk också, kanske inte våran bästa promenad tillsammans. Vi kom tillbaka till lägenheten ganska förvirrade och frusterade båda två. Men nu har det lagt sig. Det är bra att kunna prata om allt, även om det kan vara jobbigt först så är det så mycket bättre i längden. Jag är så glad för att jag har hittat en person som jag kan dela med mig om allt med. Det gör mig till en mer öppen och ärlig person. En person som vågar prata mer och ta kontakt. Jag trivs så bra med mig själv nu. Och så är jag väldigt kär i Jenny också, en fin känsla. Det gör mig glad och lycklig.

Dagens "Träning":
30 min Powerwalk
1h styrka på Vibes

1 kommentar:

  1. mm, fisksoppan lät god. Någon gång vill jag bli bjuden på middag av dig. :)

    SvaraRadera