måndag 29 mars 2010

Väntar på Roine

... Räddaren i nöden.

Låt mig ta det från början. Idag hade jag en plan på att åka till Velodromen och få fyra 15 minutersintervaller under bältet. Jag började köra mina intervaller innan utsatt träningstid, bara för att jag kan. Ibland är det skönt att ha lite privilegier och makt... om man nu kan kalla det makt att få träna själv på Velodromen.

Hur som helst så var det bara Björn Stenberg och Snickar Björn (sorry har glömt ditt efternamn) som kom på träningen. Finnarna som skulle komma med Derny hann inte fram i tid. Så jag kunde köra vidare med mina 15 minutare. Stenberg hängde på efter mig några gånger på mina två första. Men i mitten av andra så avvek han och hoppade av cykeln och gick iväg. Sedan kom han inte tillbaka.

Vi trodde att han skulle möta finnarna eller något, men han åkte hem och då stängdes även konferensen där mina kläder och nycklar var. Så jag var tvungen att ringa hit Roine som svarade på telefonen och var snäll nog att åka hit för att öppna åt mig. Så nu har jag lärt mig att alltid ha mina nycklar på mig här inne på Velodromen så att jag kommer in och ut överallt.

Dagens Träning:
Intervaller på Velodromen (4x15min + 2st 30sek)
Total tid: 2h
Passets medelpuls: 152 bpm
Passets maxpuls: 180 bpm
Intervalldata: Intervall #1; medelpuls 172, maxpuls 179, Int #2; medel 174, max 178 Int #3; medel 170, max 177, Int #4; medel 173, max 179. + 2st 30 sekunders på max att avsluta med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar