onsdag 3 mars 2010

Nu är jag trött på denna J*vla kyla

Denna vintern är fantastisk. 20 till 30 minusgrader är inget ovanligt och när det är som varmast är det -10°. Fantastiskt irriterande. Huden vittrar sönder i självsprickor och ansiktet är konstant rött. Mössa är ett måste så fort man går utanför ytterdörren och att fixa en frisyr är uteslutet. När man sedan tar av mössan börjar det snöa inomhus tack vare den torra och instängda hårbotten. Lager efter lager med kläder måste på för att behålla värmen. Tar man på sig för lite fryser man arslet av sig, tar man på sig lagom svettas man som en gris så fort man rör på sig lite extra eller kommer innanför dörren.

Idag fick jag verkligen nog av att vara utomhus och idrotta. Mina knän mår inte bra av flera lager cykelkläder och det räckte med tights och benvärmare för att jag skulle få ont i knät. Det var givetvis en kombination av att jag satt på vintercykeln för första gången på väldigt länge.

NU tänker säkert vissa av er; Varför gnäller han så? Ni andra håller säkert med mig. MEN det är inget gnäll från min sida, bara ett konstaterande av att det är har varit FÖR kallt för att vara ute och cykla denna vinter. Så jag har beslutat mig. Hädanefter kommer jag enbart att cykla inomhus tills det är tillräckligt varmt ute för ett lager med kläder på knäna.

Tack och lov har jag en hel 190 meters velodrom att snurra runt på hur mycket jag vill tills dess.

Hur står ni ut med kylan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar