onsdag 10 mars 2010

Brutal fettförbränning

Jag har nu kommit hem från mitt solskenspass, som blev lite kortare än jag tänkt. Men ändå helt perfekt. Tempot gick i snabbdistans, alltså snabbare än vanligt prattempo. Ja det är vad jag tror i alla fall då jag inte har något pulsband som fungerar. Men det funkar ändå.

Något som är riktigt skumt och som jag märkt av under en veckas tid är att min förbränning är riktigt hög. Jag är blir lätt hungrig och det går inte så långt efter en måltid innan det börjar suga i tarmen igen. Idag märkte jag av detta väldigt tydligt på snabbdistansen. Även att jag åt en större frukost än vanligt innan jag åkte ut, så tog det bara en halvtimme innan hungerkänslorna och suget i magen kom igång. Efter 1.30h kört så började jag känna av förbränningen i musklerna också, jag blev lite svagare.

Jag förstår inte var detta kommer ifrån, jag brukar inte ha några problem alls att åka ut och köra 3-4 timmar på endast några mackor. Men nu lastade jag i mig en stor skål müsli och tre mackor. Och var enbart ute i 2.40h. Hade jag ställt målet på 3 timmar och över hade jag varit tvungen att klämma en bar, eller i alla fall en halv.

Nåväl, jag bränner förhoppningsvis bort en massa fett så det är Helt OK för mig. Jag har faktiskt gått ned lite i vikt och tycker mig även se att jag har fått mer definition på mina muskler. Hoppas förbränningen håller i sig ett tag till bara.

Dagens Träning:
Snabbdistans
Tid: 2.40 h
Sträcka: 62,9 km/h
Medelhastighet: 24,5 km/h

Gårdagens Träning:
Intervaller på Velodromen 20min och 4min
Tid: 1.30 h

Bilder från passet:

Sol och fint plogade cykelbanor ut mot Runn-rundan.

Ok, ha lite överseende med mina glasögon, de är bra men kanske inte världens snyggaste.

Nämen, vad är detta?

Jo längs Runn var det fina torra asfaltsvägar mest hela tiden. Uuunderbart!

2 kommentarer:

  1. På tal om förbränning; ditt nya, gladare Jag kanske har gjort dig yngre?? ;)

    SvaraRadera
  2. Det är väl all Powerwalk som börjat få igång din förbränning? Haha

    SvaraRadera