torsdag 25 mars 2010

Äntligen träningsvärk

Igår gjorde jag mina första träningspass sedan tanden började strula med mig, det var väl två veckor sedan sist. Det är verkligen inte skoj att vara borta så länge från träning och struktur. Det värsta är att efter ett tag så vänjer man sig vid att vara stillasittande och tandvärken gjorde ett tag att jag inte hade lust med någon fysisk ansträngning alls. Men i går passade jag alltså på att träna när jag för första gången inte hade någon smärta i tanden och så var magen ganska ok också.

Det blev ett hårt styrkepass med JennyVibes till att börja med, och jösses vad jag fick slita. Jag höll i och för sig i lika länge som jag brukar på övningarna, men jag hade ont längre på dem. Och det känns idag, speciellt i bålen. Den är lite stel.

Men benen mår bra, vilket kan ha att göra med att jag körde en lugn timme på velodromen i går kväll också. Det var riktigt mycket folk där igår. Team Kalas supporter klubb var där och tog kort och Pitpro var där och visade upp cyklar. Detta gjorde att vi var 14 man på banan som mest ett tag. Jag hade kört några varv innan så jag var bara med på första övningen 5+2+5+2+5. Och då körde jag med den långsamma gruppen.

För idag går jag och väntar på besked från tandläkaren om när och hur jag får dra ut min tand. Har jag flyt så blir jag av med tanden redan i dag eller i morgon. Och med det i tanke så tog jag det lugnt i går för att inte "öppna fönstret" för mycket. Jag vill absolut inte ha några av de komplikationerna jag fick förra gången, då jag var borta i nästan 2 månader innan jag var på 100%.

Jag kommer fortsätta att hålla igång nu under dagarna, men bara med lätt cykling på velodromen och lite styrketräning på Vibes. Men det känns skönt att vara igång med träningen igen. Och träningsvärk är så skönt, för då kännes det att man/jag verkligen tränat.

Gårdagens träning
1 h Vibes
1 h Rullning på velodromen

3 kommentarer:

  1. "Och träningsvärk är så skönt, för då kännes det att man/jag verkligen tränat." Hmm, det där känns bekant, var har du fått det ifrån tro? ;)

    Kul att du är tillbaka på banan igen!

    SvaraRadera
  2. Hmmm... ja jag tror det var en viss "trött" skidåkare från Falun ;)

    SvaraRadera