måndag 29 mars 2010

Jetlag?

Idag vaknade jag vid tjugo över tolv, och det värsta var att jag lätt hade kunnat somna om. Om det beror på sommartidsomställningen eller det faktum att en viss döskalle proppsade på att ringa mig hela söndagmorgonen (Klockan 1:38, 3:30, 4:50, 5:01; 5:02, 5,03) innan jag stängde av mobilen. Ja det vet jag inte, men jag vet att jag lätt kan lägga mig i sängen nu igen och sova. Inte för att jag är trött utan bara för att jag skulle kunna.

Halva min vänsterhand har dessutom bestämt sig för att också sova. Rätt mysko måste jag säga. I natt vaknade jag av att hela min höger arm var totalt bortdomnad. Det var lite skrämmande för jag kände inget alls i den, och nu när jag vaknat till så sover alltså halva min vänsterhand. Det går inte att väcka den genom massage eller att skaka liv i den. Jag kanske ska lägga mig i sängen och sova lite så att den kanske vaknar nästa gång jag vaknar?

Idag är jag helt ledig från jobbet och tänkte ta mig en liten slappdag. Men det är något som jag skulle gjort, någon jag skulle kontaktat eller något jag skulle kollat upp i helgen. Som jag helt har glömt. Det stör mig, för idag har jag tid att kolla upp något sånt. Men jag kommer inte ihåg.

I kväll tänkte jag i alla fall träna lite igen. Jag har hållit igång sedan i onsdags nu, men på en ganska lätt nivå. Mycket rullning och inte så många intervaller. Dock så har jag klämt in intervaller på nästan varje pass. Igår tänkte jag köra lite 5 minutare innan träningstävlingen. Men tydligen så kommer deltagarna så pass tidigt innan träningarna och passen nu att alla 58:or var tagna.

Jag kör nämligen på 58cm på min banhoj. Jag har dessutom en hoj som jag har märkt med "Oscar" och den har lite små fina markeringar så att jag ska få rätt inställningar. Det är inte så att den alltid är reserverad åt mig, tvärt om alla får använda den. Men när jag är med som instruktör på grundkurser så åker jag på den. Igår var den och den andra 58:an alltså upptagna och även 61:0rna. Så jag fick sitta på en 56:a. Vilket inte var så bra för mitt knä.

Jag dammade på en 5 minutare under uppvärmningen och sedan så beslutade jag för att inte vara med på poängloppet. Dels för att jag satt på en för liten cykel och dels för att jag inte kände mig säker med dem som skulle köra. Dessutom så tog de bort alternativet att ta ett varv (och alltså kunna tjäna in 20p) på klungan. Så jag stod brevid och räknade ned till spurterna istället.

Efter det så körde jag lite mer på banan och drog en 5 minutare till. Vilket jag nog inte skulle gjort då jag fick ont i vänster knä. Så efter det varvade jag ned och gav upp. Inte så roligt men nu vet jag det också. Så hädanefter åker jag "min" 58 eller ingen alls, tills jag fått tag på en egen. Så jag hoppas på att "min" 58 är ledig ikväll.

Gårdagens Träning:
2st 5 minutare
total tid: 45 minuter

3 kommentarer:

  1. Du är en helförsoffad DÖÖÖSKALLE, precis som jag :D

    SvaraRadera
  2. Hahaha! underbart! När ska du köra Velodrom då? Det är en grundkurs på fredag

    SvaraRadera
  3. Haha, japp. Tyvärr, åker till Bosön då! :)

    SvaraRadera