tisdag 23 mars 2010

Falskt alarm

Min mage var nog helt enkelt överansträngd från helgens fika och ett lite för stort intag av mjölk. Jag har och är fortfarande lite mjölkallergisk. Och när jag har låg imunförsvar (som jag har nu med tanke på tandinfektionen) och överdoserar mitt intag av mjölk så får jag lätt magknip och stora smärtor i magen. Jag misstänker att det var det som hände i måndags, för idag har jag bara lite magknip kvar och mår i stort sett ganska bra.

Så kan det gå när man inte sköter sig. Och för mig är det extra lätt att trilla dit när jag har uppehåll från träning. Då kommer jag ur mina rutiner lite grand och trillar lätt dit på att slarva med mattider och matinnehåll. Är jag ensam om detta eller finns det fler av er där ute som kommer av er när ni har uppehåll från träning?

3 kommentarer:

  1. Va sa du? Uppehåll från träningen? Det har jag bara när jag är sjuk. Här har du ju en som får tvinga in vilodagar :-)

    SvaraRadera
  2. Prova med att dricka laktosfri mjölk om du inte redan gör det.
    För min del räckte detta.
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Laktosintolerans

    SvaraRadera
  3. Ola: Ja det är det jag menar med uppehåll =) Det kan ju också vara viloperioden man har på slutet av säsongen...

    Anonym: Jag är inte allergisk mot laktosen utan mot proteinet. Men jag har varit väldigt mycket mer allergisk. Då kunde jag inte äta någon mjölkprodukt alls. Men det gick över efter gymnasietiden. Nu reagerar jag bara om jag inte sköter mig någorlunda. För nu tål jag mjölk i normala mängder i maten. Men inte bara som den är. En pizza med ost är tex helt ok.... Men tack för tipset :D

    SvaraRadera