tisdag 9 mars 2010

Mr. Powerwalk


Idag har jag varit ute på en Powerwalk innan frukost, eller ja en brunch var det nog mer med tanke på tiden. Jag vaknade vid halv 10 och gick ut till Willys med intentionen att handla lite blodpudding och något annat som var billigt, kommer dock inte håg vad...

Först och främst så måste jag nämna en vacker/obehaglig sak jag såg när jag kom till Willys. Det jag såg först var en stor samlad grupp människor. Sedan såg jag att det låg en person på marken. När jag kom närmare såg jag att det var en gammal dam som låg och yrade. Men hon hade fina personer runt sig. En som höll henne i handen, några som lagt sina jackor på henne för att värma och så en som ringt ambulans. Jag ville hjälpa till, men vis av erfarenhet så ville jag ge damen andrum. Och det verkade som att personen som höll damen i handen hade erfarenhet då hon ställde de rätta frågorna. Men det tog emot att bara gå förbi. Dock var det fantastiskt att se ett sådant engagemang och hjälpsamhet. Det finns hopp om mänskligheten.

Dock så vet jag inte om det finns hopp om mig. För när jag gått runt halva butiken var helt plötsligt hela korgen full med matvaror. Jag som bara skulle köpt blodpudding. Men Willys är farligt, för att allt är så mycket billigare där. Frukten och grönsakerna är också riktigt fina. Det som är jobbigt med det är att godishyllan är mitt mot frukten... Och på Willys finns det sådana där pappbunkar som man ska lägga godiset i... Just nu kostade lösgodiset 49,90kr/kg också... Som ni förstår kunde jag inte motstå frestelsen, speciellt då jag inte ätit frukost.

Så jag lade i lite chokladbitar för att unna mig något när jag varit så duktig att gå innan frukost. Dessutom hade jag en lång promenad med två tunga matkassar framför mig också. Så några få bitar var ju ok... Sedan kom jag på att vi ska se bio i morgon, och då kan det ju vara fint med lite godis till. Så jag toppfyllde den där jäkla burken!

Jag måste också nämna att jag har svårt för att äta lösgodis, inte för att det inte är gott. Utan för att jag får ångest för att jag anser det vara så onyttigt och dessutom fullt med massor att farliga kemikalier. Men när det bjuds eller när jag köpt så försvinner det oftast skrämmande fort.

Med det i tanken inne i butiken så ställde jag helt enkelt ifrån mig burken på en hylla inne i kylrummet för mejeriprodukter. Vilket jag skäms för. Men jag kunde helt enkelt inte stå för mitt svullande och min ångest.

När jag sedan stod i kassan så blev jag därför extra förvånad när en Vinter-edition-chokladkaka från Marabou gled upp på bandet och försvann ned i en av påsarna. Kakan ligger nu undangömd i ett skåp och jag försöker att glömma mina snedsteg.

En bra Powerwalk på 1 timme fick jag till i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar