måndag 16 mars 2009

Äventyret i bilder.
Klicka på bilderna och de blir STORA

Dit ned vill jag, men hur?
Bara, bara branter utan stig...

Det fastna lite grönsaker när jag testa en stiglös brant, den var inte så bra. Men blomman var fin.

Tillslut hittade jag ett bra stup med rester av en väg på. Det gjorde mig sladdglad...



Sen blev det än brantare.

Stopp.
Ser ni brantheten? inte? Jag var tvungen att hålla mig i cykeln för att inte ramla ned.

Först korsade jag en mindre bäck och sedan fick jag freerajda på denna äng, som är stenigare än vad den ser ut.

Sedan hittade jag vägen... Men den var inte lika fin som från ovan.

Ja jag trotsade vattnet en bit. Sedan fick jag tag på en gren; Fototajm!


Längst där borta i svängen började jag, det gick fint. Fast längre än hälften kom jag inte. Det blev för mycket gyttja.

Jag fick ta stigletarvägen istället. Tur att jag är van sedan länge.

20 meter efter jag kom ut på vägen kom detta. Lagom kul.

Jag kollade lite i vattnet och såg något svart.

Häftigt med en kamera som kan fota under vatten.

Ytspännning...

Här tänkte jag köra över...

Resultat.

Äsch jag klättrar över istället.

Säg ja till apan.

Klättringen slutade i ett ogenomträngligt snår. Det var bara till att vada...

Klafs!

Plask!

Lerinpackning någon? Jag ångrar mig att jag inte tog kort innan jag torkade av fötterna. Eller ja de två gråa klumparna till fötter. Roligt värre.

På berget där bakom hittade jag branten ned till vägen jag rullar på.

En mycket fin väg dessutom.


Sedan gick det uppför ett bra tag, mysigt.

På andra sidan berget fanns en väg till. Den vill jag också besegra, kanske redan imorgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar