söndag 29 mars 2009

Det alla väntat på

Fitusan va roligt och spännande det var att lyssna till damernas WC-avslutning i skidskytte på radion idag. Att Helena Jonsson hade nerver av stål och att Kati Wilhelm klappade igenom totalt i sista skyttet gjorde det än mer spännande. Helena behövde vara fyra placeringar före Kati, vilket hon tillslut också var genom sin andra plats i loppet då Kati kom in som missnöjd sexa. Vilken dramatik.

Det var bara en sak som har varit toppen idag. De andra sakerna har hittills varit.

Sovmorgon med Maria följt av ett entimmesförefrukostpass. Helgen är bra för mycket distans men den är även bra för mig och Maria då vi inte träffas så mycket i veckorna. Så det blir ofta så att jag kör bara ett långt distanspass på helgen och sedan vila.

Dock kände jag för att rulla ur de trötta benen lite idag, så att morgondagens intervaller ska gå lättare. Jag behöver oftast ha varit igång en dag innan jag ska köra hårt och effektivt. Annars är jag ofta ganska seg. Så passet gjorde förhoppningsvis gott både för förbränningen och morgondagen.

Eftersom att jag åkte utvid 10 så blev frukosten ganska sen och inte så stor... för jag visste vad som väntade till lunch. Sushin som Maria gjorde igår! Mums va den satt fint även idag. Tänkte även passa på att tacka Micke och Louise för det goda rödvinet vi fick på 50årsfesten. Det var fint!
Bilder från Sushilagningen igår:


Mitt i allt så var det dags att släcka ned, energitimmen var slagen.

Falun blev onormalt mörkt, så vi skötte oss!

Efter sushilunchen åkte vi bort till Lager157 och på vägen dit så såg jag att det var stor skillnad i snödjup från igår. Det går åt rätt håll. På lagret så hittade jag givetvis massor med kläder, och framförallt massor med jeans. Om Maria är en sko och väskoman så är jag en jeansoman. Tyvärr hittade jag en grymt snygg vårjacka, från Superdry, undangömd i ett hörn. Och jag har inte haft en vårjacka, sen jag minns inte när.

Och då fanns det inte pengar kvar i budgeten för jeansen. Som tröst åkte det ned en fint sommrig DePalma T-Shirt i vagnen. 650kr hamnade kalaset på. Helt ok. Efter det så tjänade Lager157 en förmögenhet på oss då vi var helt ut svultna av shoppingen. Men så har de grymma mackor där. Den bästa är nog mackan med grovt bröd och creamcheese. Sen testade vi deras varma choklad också, mumms säger jag bara.

Nu sitter vi och tampas mot varandra på Gitar Hero, Maria regerar...

Och nu till det ni alla väntat på, filmen från gårdagens snöpass:


Springtime where are you? from Oscar Ekstam on Vimeo.

2 kommentarer:

  1. Usch, det där såg inte hälsosamt ut. Alla de ljusen ni brände var nog sämre för miljön än era lampor: "Varje form av förbränning inomhus - rökning, bränning av stearinljus, användning av gasspis - utgör en föroreningskälla som i värsta fall kan orsaka akut förgiftning och risk för livshotande tillstånd. Vid förbränning bildas nämligen kolmonoxid, kväveoxider, VOC-föreningar och kolhaltiga partiklar som innehåller ett flertal carcinogena föreningar."

    Men, kul att ni tyckte om vinet ;)

    SvaraRadera
  2. Haha ja det stämmer =)
    Men jag gillade mer tanken att världen gör något tillsammans mot ett bättre liv...

    SvaraRadera