lördag 28 mars 2009

Pisspass

Idag hade jag två val.
1: Åka iväg på fikatur till Gustavs vid 9.
2. Åka ut med Postengänget vid 10.

Jag valde alternativ två. För då kunde jag och Maria ha en lång härlig frukost tillsammans och sedan kunde jag då vara ute lite längre och straffa mig. Det snöade katter och hundar idag och den tidigare snöfria balkongen innehöll ett snödjup på strax under en decimeter. Så det fick tyvärr bli vinterhojen denna dag, även att jag svurit på att inte använda den något mer förrän nästa vinter. Men vad gör man när vintern gör comeback?

Jens Westergren ringde vad halv 10 och undrade om mina planer. Vi kom överrens om att jag skulle möta upp honom vilket jag också gjorde tillsammans med Anders Clason som var enda man på Posten idag. Vi mötte Jens på Haghedsvägen som dagen till ära var utan slask och med fin snö istället. Så vi fortsatte på den och körde vidare på mindre grusvägar.


Sedan hittade vi även på ett skoterspår som var lagom trögt. Alla dessa spår och vägar gjorde att pulsen sällan sjönk under 140. Vilket också var talet som min medelpuls landade på idag. Jag/vi kom inte så långt under passet; Falun-Haghed-Bjursås-Sågmyra-Oxberg-Grycksbo(där Jens lämnade mig)-Haghed-Falun. Men min totala tid blev ändå 4.10. Jag spelade in lite film under passet också, som jag just nu håller på att redigera.

Och anledningen till att det var ett pisspass var att Jens ofta stannade för att slå en sjua. Om det berodde på att han druckigt för mycket eller om att han inte gillade att cykla idag låter jag vara osagt.

3 kommentarer:

  1. Ekvationen går inte ihop ;-)
    Start kl 10 ?
    Total träningstid 4.10
    Kl 12. 45 sågs du vid Kristinekyrka på cykel eller var det din tvilling bror?
    ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja det var nog min tvilling. För vid den tiden var jag långt ute i de mörka skogarna.

    Använd gärna "Kommentera som" + "Namn/Webadress" när du/ni kommenterar. Blir så mycket roligare med ett namn/smeknamn att fästa kommentaren på. Även att det är ex. "Kalle Anka" =D

    SvaraRadera
  3. då såg jag fel, men han hade samma cykelkläder som dig och en crosscykel ;-)
    //Kalle Anka

    ps/ han var väldigt lik dig ;-)

    SvaraRadera