torsdag 19 mars 2009

I´m back!
I tought it would be an good idea to write in english from now on. It´s beginning to be so popular here i Sweden ännyvajs. And jä im bäck in Swerige now.

...Ehh...


Igår var jag på resande fot i 17timmar och 43minuter. Klockan 1 åkte jag från Kalavasos in till flygplatsen för att lösa ut en ombokad biljett. Jag började planera en tidigare återresa till Sverige för lite mer än två veckor sedan. Maria min ängel har födelsedag den 18 mars och jag har konstant missat den i tre års tid nu (denna gången skulle blivit fjärde missen). Alla gånger har jag givetvis varit på Cypern och brytt mig endast om mig själv.

Men nu när Maria är en så stor del i mitt liv så känns det helt fel att vara borta på hennes födelsedag. Själv vet jag knappt när jag själv fyller år och bryr mig inte så mycket. Men för Maria är födelsedagar och högtider speciella och inget som man missar. Behöver jag säga att jag inte direkt ligger på pluskontot när jag "rymmer" till Cypern?

Nu hade jag en resa som var bokad med hemresa den 20 mars, vilket var det billigaste och bästa alternativet. Men när jag var nere på Cypern så visade det sig efter ett tag att det gick att omboka resan för en peng. Det kostade lite mindre än hälften av ursprungssumman. Men det och en 6timmars väntan i Frankfurt var det värt tyckte jag. Jag bestämde mig för att inte säga något till Maria för att överraska henne. Därför har det varit lite tyst på hemsidan.

Första delen av resan till Fankfurt hade jag sällskap av Mattias Wengelin, Mattias Nilsson och Magnus Darvell. Det var lite struligt vid incheckningen i Larnaca och jag fick inget boardingkort för resan från Frankfurt - Arlanda. Väl på planet till Frankfurt så fick jag tre säten alldeles för mig själv så jag fick ganska bra sömn mellan turbulensvindarna. En bra bonus.

I Frankfurt så passade jag på stå i en långkö (inte lång kö) för att skaffa fram mitt boardingkort, jag hade ju tid att bli av med. Efter det så spelade jag neger och president med grabbarna. De var lite nervösa över spelet efter ett tag. Det satt en färgad stor kille bakom oss nämligen. Men jag brydde mig inte, det är ju ett kortspel.

Tiden flög på ganska bra och grabbarna blev ängsliga över sin avgång. Så vi passade på att åka kilometervis av rullband.

Sedan dödade vi lite mer tid i taxfree, jag och Nilsson fick Whiskey av denna glada Tysk. Men Whiskeyn var ingen hit.

Jag gillade mer denna som vi hittade i Larnaca.

Så efter att vi nu stank alkohol så passade jag på att "testa" en hudlotion för män. Mina armar var ganska torra av allt solsken så jag tänkte faktiskt först köpa en lotion. Men så fanns det en tester och klicken räckte mer än väl till mina feta armar. Efter det fick jag en vakt efter mig genom affären...

Grabbarna lämnade mig ganska snart efter detta och jag fick själv döda de tre timmarna som återstod till mitt flyg skulle gå. Det gick bra för jag fick hela tiden oroa mig för om planet skulle gå eller inte. Först fanns det inte med på listan med avgånde flyg. Så jag frågade i informationen, där de först inte heller hittade flyget. Men efter några fler knapptryck så fanns planet där på skärmen. Allt stod rätt till enligt dem.

Så jag väntade vid gate A14 men när klockan närmade sig 11.40 då planet skulle gå, så fanns det inget plan utanför. Det blev en vända till avgångslistan igen. Planet fanns där, men skulle inte avgå förrän 12.15... från gate A... Så det blev en vända till informationen igen. Och det var gate A14 som gällde fortfarande. Rörigt. Som toppen på moset så ropade en röst ut att det gick att få kompensationspengar om man kunde tänka sig vänta till nästa flyg till Arlanda som skulle gå 2timmar efter. Planet var överbokat, men det löste sig för mig i alla fall.

Hemma på Arlanda var jag så hungrig då jag inte fått något mer än en flygplansfrukost klockan 3 och två egengjorda dubbelmackor klockan halv 11. Klockan var nu 15:10. Jag beställde en laxburgare på första haket jag hittade då jag, i min matkoma, inte kunde komma ihåg om det fanns bättre ställen. 99kr kostade den och givetvis hittade jag ett bättre ställe när jag rusade till tåget som skulle gå 16:04.

Men så är det när man är hungrig och burgaren smakade helt ok ändå. Jag kom ned till perrongen vid 16:01 och kände mig ganska stressad men ändå lättad över att detta var sista resan jag behövde passa för att komma hem i tid. Men när tåget kom så var det fel tåg... Det var tåget som skulle gått EFTER tåget till Falun. Typiskt tänkte jag, nu är tåget till Falun säkert inställt. Men det kom tillslut, 10 minuter försent. 10 minuter som tåget körde in till 1 minut försent i Falun. Konduktören bad då så hemskt mycket om ursäkt vilket var ganska roligt.

Jag släpade mina två väskor hem och tog hissen, sedan ställde jag dem tyst utanför och tog av mig jackan. Jag gick sedan in till vår lilla "förhall" och plingade på dörren. Jag kunde höra att Maria var där inne och jag visste även att hon skulle ha en födelsedagsfika med några kompisar. Men hon öppnade inte. Så jag plingade tre gånger till innan hon öppnade. Hon tittade bara på mig och stängde dörren...

Sedan öppnade hon den igen och kunde bara skratta. Så jag lyfte upp henne och kramade om henne hårt och gav henne en kyss. Sedan kunde hon prata. Det var en ganska bra födelsedagspresent tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar